4 Ocak 2015 Pazar

Family

Kızımın okulunda ana sınıfında da yoğun bir ingilizce eğitimi veriliyor. Buraya kadar sorun yok, çok güzel öğreniyor, evde tekrar ediyoruz. Hatta almanca da görüyorlar haftada 3 saat. Aman ne güzel. Ama tüm standart olmayan ailede yasayan çocuğun kafasını karıştıracak konulara yeterli özen gösterilmiyor her zamanki gibi. Gecen hafta yaşadığımız bir diyalog :
Kızımı okuldan aldim, olanca sevimliliği ile "anne sana ingilizce bir sey soracagim bakalim bilecek misin" dedi. "Sor bakalim."
"Family ne demek"
"Aile demek"
Ve bomba ...
"Biz hic bir zaman tam bir family olamiyoruz degil mi"
Ben " ..... ??? Bazı aileler küçüktür bazıları çok büyük. Bazi aileler anne - cocuktan olusur, bazilari anne baba cocuk cocuk cocuk buyukanne buyukbaba"
Kızım "sen beni anlamiyorsun  anne %;*@#:*;*&"
Hınzırca bir cevap bende "peki anneanne ile dede aile mi"
"evet "
"Ama cocuklariyla beraber yasamiyorlar "
????
"Mesela bir arkadaşım var evlenmek istememiş ama anne olmak istemiş ve bir çocuk evlat edinmiş, şimdi onlar aile degil mi?"
"???? Ama ben onu demiyorum."
"Tamam kızım seni anlıyorum ama bazen farklılıklar olabiliyor hayatımızda "
Artık ne kadar etkili oldu bilmiyorum. Zaman gostetecek bunu, ama işimiz zor bu normlarla.

Hiç yorum yok: